Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Policja po raz kolejny ostrzega przed oszustami

Data publikacji 26.04.2022

Policjanci kolejny raz ostrzegają przed oszustami działającymi metodą "na zdalny pulpit”. 59-latka, chcąc kupić akcje jednego z koncernów paliwowych, zainstalowała wskazaną przez oszustów aplikację. W efekcie kobieta straciła ponad 9 tysięcy złotych.

W piątek, do Komendy Powiatowej Policji w Wysokiem Mazowieckiem, zgłosiła się 59-latka. Kobieta powiedziała, że straciła z konta ponad 9 tysięcy złotych. Dodała, że oszuści, wykorzystując jej dane, dokonali kilku transakcji bankowych na jej szkodę. Jak ustalili policjanci, do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna, który twierdził, że jest przedstawicielem jednego z koncernów paliwowych. Rozmówca  dodał, że chce jej przedstawić atrakcyjną ofertą dotyczącą kupna akcji tej firmy. Twierdził, że to okazja, jakich mało. Kobieta uwierzyła w historię oszusta i przelała tysiąc złotych na wskazane przez niego konto. Następnie, 59-latka zainstalowała na swój telefon aplikację any desk. Oczywiście polecił jej to rzekomy przedstawiciel koncernu. Po kilku godzinach, kiedy mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego zalogowała sie na swoim koncie - zrozumiała, że miała do czynienia z oszustem. Niestety było już za późno. Kobieta straciła ponad 9 tysięcy złotych. 

Policja ostrzega – oszuści coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit”. Kradzież pieniędzy odbywa się dosłownie na oczach pokrzywdzonych. Internetowi przestępcy posługują się różnymi wariantami, chodzi jednak o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi komputera, a potem polecić jej by zalogowała się do swojego konta w banku.

Co robić ?

*pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania;

*jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo;

*jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.

Powrót na górę strony